Dagslys og tilpassede glasløsninger i private boliger

morten lavformatMorten Dalsgaard fra m3 Arkitekter, vil på Glasdag 2015 sætte fokus på potentialet for renoveringer med glas i de private boliger. Mere dagslys ind i boligerne kan løfte komforten og udnyttelsen af kvadratmeterarealet væsentligt. Mange gange er det nødvendigt med speciltilpassede løsninger, dels på grund af den eksiterende arkitektur, og dels fordi alle boligejere ofte har særlige ønsker. “Det gode samarbejde mellem arkitekt og glarmester kommer typisk på banen i de specielle løsninger, hvor der ikke findes eller anvendes ”standardprodukter” for den ønskede løsning” fortæller Morten Dalsgaard. “Her gælder det om, at arkitekten er proaktiv og kan illustrere sine ønsker for glarmesteren ved hjælp af skitser/referencer og glarmesteren kan inspirere med sin viden omkring glassets egenskaber – hvad er muligt og ikke muligt. Det er også i sådanne sager, at håndværket kommer til sin ret. Her deler arkitekten og glarmesteren et interessefelt som sagtes kan udvikles”.

m3 arkitekter har mange års erfaring med renoveringer og tilbygninger til de private. Ud over renoveringsopgaver på de udvendige rammer, har m3 arkitekter også designet en lang række interiørløsninger med glas.

Morten Dalsgaard deler ud af sine erfaringer med den private bygherre, samarbejdet med håndværkeren og ikke mindst nogle super flotte og spændende glasløsninger.

Se Glasdagens program her

Glasdag 2015 er glasbranchen største årlige videns- og netværksevent. Dette års Glasdag afholdes i Næstved hos termorudeproducent, Niels Juel Pedersen A/S.

Glasdag 2015 arrangeres af Glasindustrien og Glarmesterlauget i Danmark under deres fælles forening, Glas – Glasteknisk Forening.

Tid: 4. marts 2015

Heldagsarrangement: 9.15 -16.30

Pris: kr. 600 for medlemmer af Glarmesterlauget og Glasindustrien

Pris: kr. 800 for ikke medlemmer

Tilmelding senest den 23. februar 2015.

Tilmeld: rs@glarmesterlauget.dk